جاذبه های دیدنی مسکو

جاذبه های دیدنی مسکو

در این مطلب ما قصد دارم تا از جاذبه های دیدنی مسکو برای شما سخن بگوییم. در ابتدا به معرفی ابتدایی مسکو می پردازیم. مسکو یا ماسکو (به روسی: Москва) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است. این شهر از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب شده و با ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت در سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیاست. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.

چهار فرودگاه بین‌المللی، نه ایستگاه راه‌آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیاست، در این شهر قرار دارد. مترو مسکو با ۱۸۵ ایستگاه پس از مترو توکیو بیشترین مسافران را در بین سیستم‌های مترو دنیا دارد.

کلان‌شهر مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است، به طوری که بیش‌ترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌است. این شهر دارای یک مجتمع حمل و نقل بین‌المللی به نام «متروی مسکو» است که بزرگ‌ترین شرکت تولید واگن‌های مترو در جهان است. یکی از شهر هایی که در تور روسیه آژانس پیشواز از آن بازدید خواهید کرد مسکو است.

 

از این مطلب هم دیدن کنید : جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ

 

Red Square – میدان سرخ

میدان سرخ بعنوان میدان اصلی و مرکزی مسکو شناخته شده است چرا که تمامی خیابان های اصلی مسکو که به بزرگراههای اصلی روسیه می رسند به این میدان متصل هستند. میدان سرخ وقایع مهمی را در تاریخ روسیه در خود جای داده است و علاوه بر اینکه در مرکز مسکو قرار دارد قلب کشور روسیه نیز بشمار می رود.

 

 

Moscow Kremlin – کاخ های کرملین

کرملین ( به معنی دژها یا قلعه های روسیه ) نیز همانند میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد ، کرملین شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می شود که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج های کرملین محاصره شده است. بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای 700 اتاق می باشد و مربوط به قرن 19 میلادی است. کرملین در روزهای پنجشنبه باز نیست و عکاسی داخل کاخ های آن ممنوع می باشد. شما در تور روسیه از این کاخ فوق العاده زیبا دیدن خواهید کرد.

 

Cathedral of St.Basil – کلیسای جامع سنت باسیل

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی مسکو کلیسای جامع سنت باسیل می باشد. حتی اگر تا به حال به مسکو سفر نکرده باشید حتما بارها تصاویر این گنبدهای رنگی زیبا در میدان سرخ را دیده اید. این کلیسای جامع در قرن 16 به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر لهستانی ها ساخته شده است. سنت باسیل شاهکار هنر ارتودوکس بحساب می آید و سمبل شهر مسکو شناخته شده است.

جاذبه های دیدنی مسکو
جاذبه های دیدنی مسکو

 

Moscow Metro – متروی مسکو

برخی معتقدند متروی مسکو یک گالری هنری است. ساخت متروی زیرزمینی مسکو به سال 1930 باز می گردد و ایستگاههای آن با نام “کاخ های مردم ” ساخته شده است. در طراحی ایستگاههای مترو از نقش های برجسته ، حاشیه های زینتی ، سنگ های مرمر ، مجمسه های برنز ، شیشه های رنگی و موزاییک های بیشماری استفاده شده است که تمی از مد روم شرقی را در خود جای داده است.

 

 

Tretyakov Gallery – گالری ترتیاکوف

موزه ترتیاکوف در مسکو موزه تاریخ هنر روسیه می باشد که توسط پاول میخایلوویچ ترتیاکوف که یک بازرگان روس بوده است این کلکسیون طی سالهای متوالی جمع آوری شده است.این گالری در خانه ای که خانواده ترتیاکوف در سال 1851 خریداری کرده بودند قرار دارد. در تور روسیه شما می توانید بصورت اختیاری از این موزه دیدن کنید.

Zero Kilometer Moscow – کیلومتر صفر مسکو

در بسیاری از کشورها کیلومتر صفر به مکانی، معمولاً نقطه‌ای از پایتخت، گفته می‌شود که فاصله دیگر نقاط کشور از این نقطه سنجیده می‌شود. پلاک دایره ای شکل برنزی که کیلومتر صفر روسیه را نشان می دهد در مسکو و روبه روی کلیسای ایبریان با فاصله کمی از میدان سرخ قرار دارد. بسیاری از بازدید کنندگان و مردم محلی به کیلومتر صفر آمده و آرزو می کنند ، بدین صورت که روی این دایره برنزی می ایستند و پس از آرزو کردن سکه ای را از کنار شانه خود پرتاب می کنند آنها بر این باورند اگر سکه به روی این دایره برنزی بیفتد آرزویشان بر آورده می شود. بدون شک کیلومتر صفر یکی از جاذبه های دیدنی مسکو می باشد.

 

Bolshoi Theatre – تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی تئاتر تاریخی و قدیمی مسکو می باشد که در آن اپرا و باله برگزار می شود. بدون شک از این تئاتر می توان به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی مسکو نام برد.

 

Manege Square – میدان مانژ

میدان مانژ بخشی اساسی از پایین شهر مسکو را در بر می گیرد که از طریق خیابان Tverskaya به میدان سرخ متصل میشود. جاذبه های دیدنی زیادی در اطراف این میدان قرار دارد ، موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسکو در شمال آن قرار دارد. در سمت شرقی این میدان هتل مسکوا واقع شده است و سه ایستگاه مترو در اطراف آن وجود دارد.

Arbat street – خیابان آربات

خیابان آربات یکی از قدیمی ترین و معروف ترین خیابان های شهر مسکو است ، خیابانی تاریخی که پر از آثار هنری و فروشگاههای هنری ، نقاشان پرتره ، موسیقی زنده ، فروشگاههای خرید سوغاتی و کافه می باشد.

Changing Of The Guards Ceremony – مراسم تعویض نگهبان

مراسم تعویض نگهبان در مسکو همه ساله 20 بار بین ماههای آوریل تا اکتبر در کرملین و میدان سرخ برگزار می شود.

 

اگر شما تمایل به بازدید از این شهر زیبا و تاریخی دارید می توانید صفحه تور روسیه ما را دیدن فرمایید

About Author

client-photo-1
admin

Comments

دیدگاهتان را بنویسید