ویچنزا شهر پالادیو
image of 1140x530

ویچنزا (Vicenza) شهری باستانی در شمال کشور چکمه یا همان ایتالیاست؛ این شهر با پیشینه تاریخی غنی اش مجموعه متنوعی از موزه‌ها، گالری های هنری، ویلاها وکلیساهاست که  فرهنگ و تاریخش چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

ویچنزا سومین شهر صنعتی ایتالیا و یکی از ثروتمندترین شهرهای آن است که در صنعت نساجی و فولاد ایتالیا نقش بسیار مهمی دارد و هزاران نفر در صنایع این شهر مشغول به فعالیت هستند. مهم تر از همه اینکه یک پنجم طلا و جواهرات ایتالیایی در این شهر ساخته می شود که نقطه قوت اقتصاد این کشور است.

البته این شهر زادگاه فِدِریکو فَجین«Federico Faggin»است؛ مخترع نیمی از ریزپردازنده ها. پس عجیب نیست که کامپیوتر و متعلقات آن صنعتی قوی در ویچنزا باشد.

در گذر تاریخ ویچنزا رویدادهای جالبی را از سر گذرانده که یکی از آنها کسب لقب شهر پیروزی«vicetia» در دوران باستان روم است. این شهر یکبار در اواخر قرون وسطی به طور کامل توسط مهاجمان نابود شد و سالها بعد، با برقراری صلح از نو ساخته شد.

یکی دیگر از اتفاقات مهمی که ساکنین این شهر در طول تاریخ تجربه کرده اند حضور و موقعیت حساس شهر ویچنزا در جنگ های جهانی اول و دوم بود که به موجب آن این شهر یکی از مراکز اصلی درگیری های این جنگ ها بود.

یکی از مهمترین دیدنی های این شهر،ویلاهای ونتوری است که توسط معمار ایتالیایی معروف،آندرا پالادیو (Andrea Palladio)ساخته شده ومحبوبیتش باعث شده تا به ویچنزا شهر پالادیو بگویند. کلیساها و کتابخانه بین المللی شهر واقعا چشک نوازند!!!

همه اینها به کنار؛ یادتان باشد که پنیرهای ویچنزا شهره عام و خاص است و خوردن دارد.

About Author

client-photo-1
مهسا ثقفی

Comments

دیدگاهتان را بنویسید