هفته سبزبرلین2018 (green week 2018) در یک نگاه
image of 1140x530

نمایشگاه «هفته سبز برلین» از سال 1926 در شهر برلین ِآلمان آغاز به کارکرده و از آن پس بصورت هر ساله برگزار می شود و نمایشگاه سال 2018 که در تاریخ 29 دی الی 8 بهمن ماه (19-28 ژانویه 2018) برگزار می شود، هشتاد و سومین دوه وقوع گرین ویک است. هفته سبز برلین نمایشگاهی برای مواد غذایی، کشاورزی و صنعت باغبانی است. تولیدکنندگان از سراسر جهان برای بررسی بازار مواد غذایی و تقویت نام تجاری خود به این نمایشگاه می آیند.منابع تجدید پذیر، مواد آلی، مواد کشاورزی، بررسی راههای توسعه روستایی و باغبانی از مباحث مهم این نمایشگاه می باشد.

آلمان را کشور نمایشگاه‌ها و به نوعی پایتخت نمایشگاه‌های جهان می‌نامند. نمایشگاه هفته سبز برلین نیز یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی جهان در این صنعت به‌شمار می‌رود. در سال 2017، یک‌هزار و 550 غرفه دار از 65 کشور جهان در گرین ویک – بزرگ‌ترین محل عرضه محصولات کشاورزی و مواد غذایی در جهان – حضور داشتند و 380 هزار نفر از کشورهای مختلف دنیا از آن بازدید کردند.

صنایع تحت پوشش نمایشگاه هفته سبز برلین 2018:

۱٫ صنایع غذایی: محصولات ارگانیک، گوشت و محصولات گوشتی، نوشیدنی، شیر و محصولات لبنی، میوه، سبزیجات، خشکبار، کیترینگ، نگهداری محصولات، شیرینی و شکلات، روغن، عسل و مربا، افزودنی ها، محصولات گیاهی، چای، قهوه، غذاهای دریایی، برنج، محصولات بدون آلرژی، محصولات نیمه آماده و منجمد، مرغ و ادویه جات، سوسیس و کالباس، انواع میوه، انواع نوشیدنی ها، شیر، فرآورده‌های لبنی، بستنی و..

۲٫ کشاورزی و جنگلداری: محصولات تجدید پذیر، ماشین آلات کشاورزی به روز دنیا، مواد اولیه قابل بازیافت، مواد اولیه صنعتی، مواد اولیه جهت تولید انرژی از مواد آلی و ….

۳٫ لوازم و تجهیزات باغبانی: تجهیزات نظافتی، ابزار باغبانی، تجهیزات و وسایل نگهداری باغ و گل و گیاه، کود و انواع بذرها، ابزارهای دستی باغبانی، تجهیزات مربوط به گلخانه، محصولات مورد نیاز برای تقویت و رشد و اصلاح نژاد گیاهان، سایه بان و مبلمان باغ، بذرهای اصلاح شده انواع سبزی، میوه و دانه های خوراکی و بذر گیاهان وحشی و ….

۴٫ تجهیزات آشپزخانه: لوازم پخت و پز، آب گرم کن، ماشین ظرفشویی، لباسشویی، سینک و تجهیزات به روز آشپزخانه، تجهیزات و لوازم نظافت آشپزخانه، شوینده ها، طی و کف شور، بخاری و اتوهای جدید، قهوه ساز، درب بازکن های صنعتی و …..

۵٫ لوازم شکار،ماهیگیری، پرورش حیوانات خانگی، دام و طیور: تجهیزات مربوط به دام، حصار و مرتع، لوازم حفاظت از پرندگان و مرغ های زینتی و وحشی، غذاهای دریایی و ….

رویدادهای حرفه ای :

از رویداد های برجسته نمایشگاه گرین ویک 2017 می توان به برگزاری کنفرانس هایی در رابطه با صنعت کشاورزی با حضور وزرای مرتبط با این حوزه و تشکیل انجمن هایی برای توسعه استفاده از سوخت های تجدید پذیر اشاره کرد. 

اهمیت این نمایشگاه آنجاست که 200 وزیر و سخنگوی دولت از کشورهای مختلف علاوه بر نخست وزیر و وزرای دولت آلمان در آن حضور دارند.

در دوره گذشته این نمایشگاه 300 سمینار و نشست تخصصی با حضور کارشناسان کشاورزی مطرح جهان برگزار شد که کشورهای مختلف به تبادل اطلاعات خود پرداختند.
طبق پیش بینی ها در در طول مدت برگزاری گرین ویک 2018 بیش از 415 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

About Author

client-photo-1
admin

Comments

دیدگاهتان را بنویسید