میلان، شهر مد، هنر و معماری
image of 1140x530

میلان بهشت هنر و معماری است؛ سرزمین مد و طراحی؛ شهر موسیقی و نقاشی و فوتبال. شهری که شاهکارهای هنر دنیا را در خود جای داده: تابلوی شام آخرِ داوینچی، دوئومو(چهارمین کلیسای بزرگ دنیا)، مجسمه‌های میکل‌آنژ و چند ساز متعلق به موتزارت. البته خانه اپرای لااسکالا را هم باید به دیدنی‌های بی‌پایان این شهر اضافه کرد(یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین اپراهای دنیا که عاشقان موسیقی کلاسیک ایتالیا را به میلان می‌کشاند). گشت و گذارتان میان تاریخ و هنر که تمام شد، حتماً سری به خیابان شگفت انگیز مونته‌ناپولیون«Monte Napoleon» هم بزنید، خیابانی که مرکز طراحان لباس مشهور ایتالیایی مثل ورساچه و پراداست و همیشه پر از توریست‌ها و عاشقان مد و خرید است. در این شهر می توانید خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی را هم تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم ریزوتو«Risotto» و پولنتا«polenta» را حتما بچشید؛ خوراک لذیذی که میلانی‌ها به آن عشق می‌ورزند، درست همانقدر که مردم جنوب ایتالیا عاشق پاستا هستند.

مد در میلان

میلان مرکز اصلی مد ایتالیاست و معروف‌ترین شرکتهای مد جهان مانند: ورساچه، آرمانی، میو میو، پرادا، دولچه و گابانا و  همچنین کمپانی معروف Ray Ban در میلان واقع شده اند. گرچه شهرهای بزرگ دیگری همچون رم، فلورانس، لندن، نیویورک، توکیو و پاریس نیز در زمینه مد فعال هستند اما میلان بعنوان پایتخت مد جهان شناخته شده ‌است.

دیدنی‌های میلان

از میدان‌های اصلی و جالب این شهر می‌توان از میدان دل دوئومو«Dell Doumo» نام برد.

از دیدنی‌های شهر میلان، کلیسای دوئومو است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده‌است.

تئاتر باشکوهی بنام «Teatro Della Scala» که به زبان ایتالیایی معنی تئاتر پلکان می‌دهد، در سال ۱۷۷۸ میلادی در میلان ساخته شده و ظرفیت ۳۶۰۰ نفر تماشاچی را دارد و روبروی مجسمه لئوناردو داوینچی در میدان« Palazzo Della Scala» قرار دارد.

مجتمع نمایشگاهی تجاری فیِرا میلانو«Fiera Milano»، بزرگ‌ترین پروژه ساخت و ساز در اروپا و نیز بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا در حومه شمال غربی شهر میلان ساخته شده ‌است. این مجتمع در ماه آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد.

ورزش

شهر میلان دارای دو باشگاه ورزشی بزرگ آث میلان و اینتر میلان است که در سرتاسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارند. این دو تیم همیشه رقیب سنتی بودند، آث میلان با کسب ۷ قهرمانی بعد از تیم رئال مادرید پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود و اینترمیلان نیز با کسب ۳ قهرمانی یکی از تیمهای پرافتخار اروپاست. ورزشگاه مشهور سن سیرو که محل میزبانی تیمهای شهر میلان از تیمهای دیگر است نیز دراین شهر قرار دارد.

به میلان سفر کنید تا…

ویترینی از لوکس‌ترین برندها را تماشا کنید.

تابلوی شام آخر داوینچی را ببینید.

زیر طاق بزرگترین کلیسای دنیا بایستید.

در یک رستوران کوچک محلی، پاستا و ریزوتو بخورید.

شب در جیاردینی پوتلیچی قدم بزنید.

هزینه سفر به میلان

میلان یکی از شهرهای بزرگ و نسبتا گران اروپا است. پروازهای متعددی به این شهر وجود دارد که قیمتشان چندان بالا نیست. اما رزرو هتل در این شهر نسبتا گران است، به خصوص اگر هتل در یکی از مناطق مرکزی شهر باشد؛ بهتر است هزینه غذا را یکی از بخش‌های مهم هزینه سفرتان به میلان در نظر بگیرید.

آب و هوای میلان

میلان از اواسط تیر تا اواسط شهریور گرم و شرجی است، اما در بهار هوای دلپذیری دارد. ماه‌های آذر و دی هم زمان‌ خوبی برای رفتن به میلان هستند، اما اگر در مهرماه به آن‌جا سفر می‌کنید باید بدانید که باران‌های شدیدی در این ماه می‌بارد.

About Author

client-photo-1
admin

Comments

دیدگاهتان را بنویسید