رم شهر ابدی
image of 1140x530

شهر زیبای رم که بسیاری آن را با لقب شهر ابدی می شناسند بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر ایتالیاست که روزگاری پایتخت جهان و قلب امپراطوری عظیم روم باستان بوده است.

این شهر شگفت انگیز با تاریخچه ای 2500ساله آثار بی نظیری را در خود جای داده، که این شهر را به مهم ترین و اصلی ترین مقصد گردشگران قاره سبز اروپا تبدیل کرده است .

مجسمه های زیبای رم را شاید در هیچ جای دنیا اینگونه در قالب یک کلکسیون بزرگ نتوان یافت . این مجسمه ها شاهکار مشهورترین هنرمندان از جمله میکل آنژ و داوینچی بوده . اوج هنر مردم این سرزمین است.

کلوسئوم: مهم ترین و مشهورترین جاذبه ی گردشگری رم را می توان کلوسئوم دانست.این بنا آمفی تئاتری است با معماری بی نظیر که در واقع یاداور هنر ایتالیایی ها و یادآور نبرد گلادیاتورها در گذشته های دور است که همچنان بعنوان نمادی جلوه های شکوه امپراطوری رم باستلان را در خود دارد.

موزه ی واتیکان : از ویژگی هایی که دیدن رم را جذاب تر می کند قرار گرفتن کوچک ترین کشور جهان یعنی واتیکان در این شهر است.

در حوالی کلیسای سن پیر موزه واتیکان به چشم میخورد که مقبره ی تمام پاپ های گذشته و کلیسای کوچک “سیستن” در این موزه قرار دارد.

در سقف و دیوارهای اعجاب انگیز این کلیسا نقاشی های مذهبی معروفی مثل آفرینش آدم ، داستان زندگی حضرت موسی و حضرت عیسی به چشم میخورد که همه از شاهکارهای میکل آنژ یکی از بزرگترین مجسمه سازان تاریخ رم و نیز جهان هستند.

پانتئون: معبد پانتئون نزدیک به 2000 سال قدمت دارد و دست نخورده ترین ساختمان برجای مانده از روم باستان است. بعد از دوره ی رنسانس از این معبد بعنوان آرامگاه بعضی هنرمندان و نخبگان شهر از جمله رافائل نقاش و پادشاهان ایتالیا استفاده می شده است .

فواره ی تروی: تقثریبا کسی نیست که به روم سفر کند و همان روز اول به دیدن فواره ی تروی یا با نام مشهور آن ” چشمه ی آرزوها”  نرود . این فواره در بین افسانه های قدیمی شهرت خاصی دارد .افسانه ها می گویند هرکس سکه ای در چشمه ی آرزوها بیاندازد باز هم گذرش به روم می افتد . اما محبوبیت فواره ی تروی در این افسانه خلاصه نمی شود . بنای بسیار عظیم ” نالازوپی” با ستون های قطور ، اسب ها و مجسمه های مرمری زیبایش که درست پشت فواره قرار گرفته جذابیت آن را دوچندان میکند.

موزه ی بورگر: این موزه را می توان یکی از بزرگترین مجموعه های هنری دنیا نامید . یکی از منحصر بفرد ترین مجموعه های نقاشی و مجسمه های ایتالیایی مربوط به قرون 16-18 میلادی از هنرمندان معروفی مثل برنینی ،بوتیچلی و رافائل در این موزه هستند.

پله های اسپانیایی: شاید بتوان گفت این پله هاپهن ترین و طولانی ترین پله های کل اروپا هستند. مردم روی این پله ها می نشینند و بستنی و اسنک میخورند و از این بالا جنب و جوش و فعالیت مردم در حال خرید و رفت و آمد را تماشا می کنند.

قلعه سن آنجلو : این قلعه بر روی رودخانه ی بسیار زیبای شهر رم قرار گرفته ، بنایی دایره ای شکل و عجیب که در ابتدا مقبره ی یکی از امپراطورهای روم باستاتن بوده که با گذشت زمان به گذرگاه مخفی پاپ و در نهایت به زندان تبدیل شد .

کلیسای سن پیر: بزرگترین کلیسای دنیاست وکه علاوه بر دلایل مذهبی به سبب آن که یکی از شاهکارهای میکل آنژ است شهرت بالایی یافته است.این کلیسای مستقر در واتیکان مجسمه ها و نقاشی های زیادی از هنرمندان معروف ایتالیایی دارو و شبیه یک موزه گالری است.

از جمله بناهای مهم ورزشی این شهر می توان به ورزشگاه المپیک رم اشاره کرد که از آن بعنوان یک فروشگاه مشترک برای بازی های خانگی سری آ برای باشگاه فوتبال لاتزیو و باشگاه آ.اس.رم استفاده می شود .

پارک های عمومی و داشتن بزرگترین فضاهای سبز درون شهری از جذابیت های رم است که از مهم ترین بخش های این ناحیه یسبز ویلاهای ایجاد شده توسط حکومت اشرافی ایتالیاست که جلب نظر می کند.از برجسته ترین آثار برجای مانده از این دست می توان به ویلا اداو و و یلا دوریا پامفلی و  ویلا شیا اشاره کرد.

About Author

client-photo-1
مهسا ثقفی

Comments

دیدگاهتان را بنویسید