بایدها و نبایدهای سفر به فرانسه
image of 1140x530

سفر به خارج از کشور نیازمند کسب اطلاعات و دانش و همچنین آگاهی نسبت به فرهنگ آن کشور است. همه فرانسه را به داشتن فرهنگی غنی و خاص و قوانین متفاوت می شناسند. دراین مقاله پیشواز به شما برای داشتن سفری بهتر و جذاب تر در فرانسه کمک خواهد کرد.

نبایدها….

-هیچوقت با یک فرانسوی به زبان انگلیسی صحبت نکنید. فرانسوی ها نسبت به زبان خود غرور دارند. برای نشان دادن احترام خود به زبان فرانسوی صحبت کنید حتی اگر لهجه ی خیلی بدی دارید.

– ساعت 11:55 دقیقه برای صحبت یا دیدار با یک فرانسوی اقدام نکنید، زیرا زمان صرف نهار است. حتی برای رستوران رفتن نیز باید دقت داشته باشید که دیر اقدام نکنید زیرا رستورانها تنها تا ساعت 1:30 ظهر برای سرو نهار کار می کنند. بعد از این ساعت فقط می توانید ساندویچ یا میان وعده ای ساده در خیابان میل کنید.

-به کسی میخک قرمز هدیه ندهید، زیرا در فرهنگ فرانسوی ها بد است.

-برای انجام کارهای اداری با کسی که مسئول است صحبت کنید نه مراتب زیردست.

-هنگامیکه مهمان هستید تا زمانی که میزبان تعارفتان نکرده، دست به غذاها نزنید.

-هنگام سفارش نوشیدنی و آوردن آن اگر دیدید دارای یخ نیست، درخواست آوردن یخ نداشته باشید زیرا فرانسویها نوشیدنی بدون یخ می نوشند.

-در رابطه با جیب بری استرس نداشته باشید. وسایل مورد نیاز را با خود بردارید و وسایل غیر ضروری و با ارزش را در هتل بگذارید. هتل ها امن هستند.

بایدها….

-قبل از سفر چندین عبارت اصلی مثل «عذر خواهی» و «درخواست برای صحبت» را به فرانسوی یاد بگیرید.

-برای دوستان یا فامیل خود هدیه ببرید. اگر قصد خرید گل را دارید، تعداد آن فرد باشد اما 13 نباشد زیرا فرانسویها این عدد را بدشانسی می دانند.

-برای خوردن نان آن را تکه تکه کنید. خوردن نان بزرگ خیلی مودبانه نیست. همچنین فرانسویها عادت دارند که بعد از خوردن غذا، ظرف غذا را با تکه ای نان تمیز می کنند.

-به خوبی لباس بپوشید زیرا فرانسویها بسیار به روز هستند.

-از مغازه های پاریس خرید کنید. در ضمن عبارت های سلام و خداحافظی را به فرانسوی یاد بگیرید و هنگام ورود و خروج از مغازه از آن حتما استفاده کنید.

-هنگام استفاده از مترو، بلیط خود را تا پایان نگه دارید زیرا در صورت درخواست بلیط توسط ماموران مترو، چنانچه بلیطی در دست نداشته باشید، جریمه می شوید.

-برای پرداخت هزینه در هنگام استفاده از هر چیزی در فرانسه آماده باشید، زیرا حتی برای استفاده از دستشویی در کافه و رستورانها نیز باید هزینه ای پرداخت کنید.

About Author

client-photo-1
admin

Comments

peyman norbakhsh
ژوئن 2, 2018
بله درسته البته جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید