بارسلونا (قسمت پایانی، شهر شگفت انگیز)
image of 1140x530

بارسلوناست و شگفتی هایش. بناهای فریبنده ای که نمیشود در شهر قدم زد و حداقل یکی از آنها را ندید و مجذوبش نشد.

11. قصر موسیقی کاتالان

سالن کنسرت باشکوهی که زیباترین بنای بارسلونا و شاهکار معماری مدرن کاتالان است. «لوئیس دومینک مونتانر»، معمار این بنا جایزه بهترین طراحی ساختمان در بارسلونا را در سال ۱۹۰۹ از آن خودش کرده. نمای تالار از آجر قرمز است و با موزاییک‌های رنگی زیبا تزئین شده. مجسمه‌ها و تزئینات داخل هم خیره‌کننده‌اند؛ یک طرف مجسمه «والکری» فرشته جنگ در اساطیر یونان و طرف دیگر مجسمه‌ی بتهوون را می‌بینید. سقف بنا هم با دو هزار رُز سرامیکی رنگارنگ و یک پنجره سقفی بزرگ به شکل یک قطره نور عظیم تزئین شده است. قصر موسیقی کاتالان فرهنگ و هنر بارسلونا را به خوبی نشان می‌دهد.

12. موزه پیکاسو

فقط همین که بیش از سه هزار و پانصد اثر از پیکاسو، در پنج ساختمان بزرگ قرون وسطایی این موزه قرار گرفته، کافی است که دردسر توی صف ماندن را به جان بخریم و به تماشای آن برویم. موزه‌ پیکاسو در ۱۹۶۳ افتتاح شد، در ۱۹۷۰ پیکاسو حدود ۲۵۰۰ نقاشی، طراحی و حکاکی به آن اهدا کرد و بعد از مرگش هم همسرش تعداد دیگری از کارهایش را به موزه سپرد. اینجا آثار پیکاسو و روند پیشرفت او از ۱۳ سالگی در یک خط زمانی به نمایش گذاشته شده.

13. کوه‌ مونتسرات

اگر اهل طبیعت‌گردی و کمی هم کوهنوردی باشید، پارک ملی مونتسرات بهترین جا برای گذراندن یک بعداز‌ظهر دلچسب است، آن هم در هوای تمیز و طبیعت شگفت‌انگیز بارسلونا. این پارک طبیعی در ۴۵ کیلومتری بارسلونا، کوه سنگی و عجیب مونتسرات را با آن اشکال دندانه‌دار، مخروطی و منحنی شکلش در خود جای داده است. مونتسرات به خاطر صومعه و کلیسای سانتا ماریا د مونتسرات « Santa María del Monte Serrat » هم معروف است؛ صومعه‌ای که ساخت آن در ۱۰۲۵ آغاز شده و بعدها چندین بار بازسازی شده است. کوه مونتسرات امروزه یک عبادتگاه مهم و معروف‌ترین مکان مذهبی کاتالونیا‌ست؛ اسم بسیاری از دختران اسپانیایی هم مونتسرات است. یکی از بهترین موزه‌های خصوصی اسپانیا هم روبروی کلیسا قرار گرفته که آثاری از قرون ۱۵ تا ۲۰ را در خود جای داده است. برخی از نقاشی‌های معروف کاراواجیو و دالی را در این موزه خواهید دید.. لباس گرم، خوراکی و کفش پیاده‌روی را فراموش نکنید.

14. قصر گوئل

این قصر بزرگ، خانه‌ تاجر اسپانیایی ثروتمندی به نام گوئل است که آنتونی گائودی معروف برایش طراحی کرده و اولین اثر این معمار خلاق در بارسلونا‌ست. این خانه طی سال‌های ۱۸۸۵ تا ۱۸۸۹ ساخته شده و همه چیزش کار گائودی است؛ از پنجره‌های بلند، شیشه‌ها و موزاییک‌های رنگی و نقاشی‌ها و مجسمه‌های شگفت‌انگیز آن گرفته تا مبلمان، شومینه و نورپردازی. درهای ورودی، فولادی و بسیار عظیم هستند طوری‌ که مهمانانِ با کالسکه به همراه اسب‌هایشان وارد قصر می‌شدند. قصر گوئل زندگی طبقه اشرافی شهر را به خوبی نشان می‌دهد.

15. خیابان گراسیا

از خیابان‌های پرشور و شلوغ بارسلونا که دیدنش را نباید از دست داد؛ بلوار پهن و بلندی که دو طرفش پر از رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و بزرگ و مغازه‌ها و بوتیک‌های رنگارنگ است. چه فست‌فود‌ بخواهید و چه تاپاس و غذا‌های دریایی بارسلون، اینجا کلی انتخاب خوشمزه دارید که البته قیمتشان نسبتا بالاست. گراسیا برای خرید، گردش و تماشای مردم و مناظر شهری هم بهترین جاست. چند شاهکار معماری از آنتونی گائودیِ معروف مثل کاسا باتلو در این خیابان قرار دارند. برند‌های لوکسی مثل لویی‌ویتون و پرادا و رستوران معروف هارد راک کافه هم اینجا شعبه دارند.

About Author

client-photo-1
admin

Comments

دیدگاهتان را بنویسید