هشت اشتباه رایج در سفر را بشناسید
image of 1140x530
هشت اشتباه رایج در سفر را بشناسید:
هر بار برای سفر رفتن استرس دارید؟ نگران برنامه ریزی های سفر هستید؟ امروز با نکاتی آشنا می شویم که با رعایت کردن آنها، از اشتباهات رایج در سفر جلوگیری خواهید کرد. با من همراه باشید تا این لیست را مرور کنیم.

 

۱. کمبود بودجه در نظر گرفته شده برای سفر یا موارد ضروری

خیلی از افراد از هزینه های پنهان سفر آگاه نیستند یا آنها را در نظر نمی گیرند. برای مثال در برنامه ریزی خود فقط به اقامت و هزینه رفت و آمد فکر می کنند. اما در واقع هزینه هایی مثل تفریح، هزینه پارکینگ، تغذیه و هزاران اتفاق غیرقابل پیش بینی در سفر وجود دارند. برای این کار همیشه مقداری بودجه برای شرایط ضروری کنار بگذارید. شما که دوست ندارید در طول سفر به بی پولی بخورید؟

۲. روند خرید و کارهای اداری سفر را کوتاه فرض نکنید
همیشه قبل از سفر زمان مناسبی را برای انجام کارهای اداری و خرید در نظر بگیرید. اگر برنامه خروج از کشور دارید، روند دریافت ویزا و کارهای پاسپورت را کوتاه تصور نکنید. حتما چند روز قبل از سفر مطمئن شوید کاری باقی نمانده است. این به شما اجازه می دهد تا با آرامش بیشتری به سفر خود فکر کنید.

 

۳. اضافه بار برای شما هزینه دارد

گر سفر هوایی در پیش دارید، دقت کنید تا اضافه بار نداشته باشید. خیلی ساده است. قدم اول همراه نبردن لوازم اضافی است. خیلی از موارد را می توانید از مقصد با قیمت بهتری تهیه کنید. به این صورت از هزینه اضافه باری که شرکت های هوایی از شما می گیرند، در امان خواهید بود.

 

۴. اختصاص دادن وقت بیش از حد برای عکاسی در سفر

بیشتر افراد دست از سر دوربین خود بر نمی دارند. از مناظر و خیابان و حتی غذاهای خود مرتب عکس می گیرند و چیزی از سفر خود متوجه نخواهند شد. بیش از حد برای عکاسی وقت نگذارید. مناظر و اتفاقات جدید را در ذهن خود ذخیره کنید. این همه راه آمده اید تا در آرامش لذت ببرید. به این ترتیب بعد از برگشت خاطرات زیادی برای تعریف کردن خواهید داشت.

 

۵. از فرهنگ و سبک زندگی مردم جایی که به آن سفر می کنید آگاه باشید
به شدت روی این مورد توجه کنید. ممکن است رفتاری که برای شما عادی به نظر می رسد، در مقصد شما نوعی بی ادبی یا مزاحمت به حساب بیاید. پس فکر همه چیز را از قبل بکنید.

 

۶. ابزار تکنولوژی زیادی همراه نبرید
همراه بردن همزمان لپ تاپ و تبلت و موبایل در سفر هیچ سودی برای شما ندارد. به جز مزاحمت برای حمل و نقل کردن، همیشه باید نگران مراقیت از آنها باشید. فقط به یک موبایل می توانید همه کارهای ضروری خود را انجام دهید. اگر می خواهید از تفریح لذت ببرید، از ابزار تکنولوژی در سفر دوری کنید.

 

۷. از تجربه های جدید چشم پوشی نکنید
هر مقصد پر از اتفاقات جدید و جالب برای شماست. از تجربه های جدید فرار نکنید. برنامه های گردش و ماجراجویی و یا حتی امتحان کردن غذاهای محلی از جمله بهترین خاطرات شما خواهند شد.

 

۸. نباید هر روز غذای رستوران بخورید

شما احتمالا در هر سفر مسافران بسیاری را در رستوران های مختلف شهر خواهید دید. تجربه ی صرف غذا در رستوران های محلی خیلی خوب هستند اما این برنامه هر روزتان نباشد. تا جایی که ممکن است خودتان آشپزی کنید. هم از دور هم بودن و همکاری لذت خواهید برد و هم از پولی که صرف جویی می کنید برای تفریح استفاده خواهید کرد.

About Author

client-photo-1
admin

Comments

دیدگاهتان را بنویسید