شهر های دیدنی سوئیس
image of 1140x530

 سوئیس را همه می شناسیم، کشوری با ۱۵۰,۰۰۰ سال پیشینه که چیزی فراتر از شکلات‌های معروفش دارد. پایتخت سوئیس شهر برن و واحد پول رسمی آن فرانک سوئیس است. نزدیک به هفتاد درصد این کشور را کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده پوشانده و ۶۰ درصد از این منطقه‌ی کوهستانی در کوهستان آلپ واقع است. سوئیس توسط پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن‌اشتاین احاطه شده‌است. از شهرهای مهم سوئیس می توان به بازل، ژنو، برن، لوزان و زوریخ اشاره کرد. در بخش های مختلف این کشور مردم به زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی صحبت می کنند.

آب و هوای غالب سوئیس، معتدل با تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و برفی است. بلندترین یخچال کوهستان آلپ در سوئیس قرار دارد. مرتفع‌ترین ایستگاه قطار اروپا ” Jungfraujoch ” نیز در این کشور قرار دارد.

از دریاچه‌ی ژنو و شهر دو هزار ساله‌ی زوریخ  گرفته تا رشته‌کوه‌های آلپ و پارک ملی سوئیس. و همه‌ی این جاذبه ها دست به دست هم می‌دهند تا نتوانید از دیدن این کشور زیبا، حتی برای یک بار در تمام طول عمر، بگذرید.

بهتر است قبل از سفر به سوییس از جاذبه ها، آداب و رسوم و فرهنگ این کشور بیشتر بدانید.

‏1.‏ زوریخ (‏Zurich)‏‏‏: زوریخ، از زیبا ترین شهرهای سوئیس و دروازه ورود به این کشور برای گردشگران سراسر دنیاست. کوههای آلپ در دوردست ها دیده می شوند و ساختمان هایی که قرن ها عمر دارند و در کنار رودخانه لیمات ‏قرار گرفته اند. زوریخ شهر ی تاریخی است که در آن بیش از 50 موزه و از 100 گالری قرار دارد.‏‏ ‏ ‏

‏2.‏ زرمات (‏Zermatt)‏‏‏‏‎: بلندترین کوههای سوییس در این شهر قرار گرفته اند، زرمات شهر کوچکیست که در میان اسکی بازها محبوبیت زیادی دارد و بسیاری ‏از افراد در فصل زمستان به این شهر می آیند. زرمات شهر پیاده هاست ، در این شهر تردد ماشین های با  سوخت بنزین ممنوع است و تمامی ماشین های داخل شهر با باطری کار می کنند. این شهر توسط خط قطار به ‏شهرهای اطراف متصل شده است. ‏

‏3.‏ اینترلاکن (‏Interlaken‏)‏‏: اینترلاکن را در گذشته بعنوان مرکز تولید و ساخت ساعت مچی می شناختند، اما امروزه به یک مکان گردشگری ‏مشهور است و بسیاری از گردشگران برای استفاده از هوای خوب و مناظر زیبای کوهستانی با این شهر کوچک می آیند. اینترلاکن بین دو دریاچه ‏Thun‏ و Berienz‏ قرار گرفته است. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

4.‏ ژنو (Geneva)‏‏‏‎: شهری که آن را به نام “پایتخت صلح” می شناسند، انجمن های بین المللی بسیاری از جمله کمیته بین ‏المللی صلیب سرخ و دفتر مرکزی سازمان ملل به همراه 20 سازمان بین المللی دیگر در این شهر قرار گرفته اند. ‏ ژنو یک شهر سبز است که 20 درصد از فضای آن به ‏پارک ها اختصاص یافته و به همین دلیل نام مستعار ” شهر پارک ها” را نیز برایش انتخاب کرده اند. می توانید به راحتی شهر را با دوچرخه بگردید و با قایق روی رودخانه زیبا و دیدنی ژنو گردش کنید.

‏5.‏ لوزان (‏Lausanne)‏: لوزان دومین شهر بزرگ کنار رودخانه ‏ژنو است که قایق رانی روی این رودخانه یکی از تفریحات این شهر بحساب می آید. همچنین لوزان خانه کمیته بین ‏المللی المپیک نیز است و نیز تعدادی از بهترین مناطق اسکی نیز در اطراف این شهر قرار گرفته اند. این شهر سالهای طولانی ‏محبوب نویسندگان مشهور دنیا بوده است و بسیاری از نوسیندگان از جمله ارنست همینگوی در این شهر زندگی می کردند.‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏6.‏ لوگانو (‏Lugano‏)‏‎: در جنوبی ترین قسمت سوییس ،در بخش ایتالیایی زبان های این کشور، شهر لوگانو قرار گرفته ‏که قدمت آن به قرن نهم بر می گردد. لوگانو تابستان های گرمی دارد و نیز تعداد زیادی از آثار باستانی و میراث فرهنگی سوییس جمله سه کلیسا ، دو ‏کتابخانه و چندین موزه در این شهر قرار دارند.

‏7.‏ لوسرن (‏Lucerne)‏‏: شهر لوسرن در قسمت آلمانی زبان های سوییس قرار گرفته است. این شهر همه زیبایی ها از سرزندگی فضای شهر گرفته تا ‏رودخانه و کوهستان های برفی را در خود جای داده. لوسرن همچنین یکی از زیباترین شهرهای دنیاست که این شهرت را مدیون پل ‏Chapel‏ و برج آب (‏Water Tower‏) است. برج آب از پر طرفدار ترین بناهای سوئیس است.

8. برن (Bern): برن شهریست که تاریخ آن به قرون وسطی باز می گردد. مشهورترین جاذبه این شهر یک برج ساعت قدیمی به نام Zytglogge است که ‏عروسک های متحرک دارد. نماد شهر برن خرس است.

‏9.‏ Flüelen: این شهر کوچک در مرکز سوئیس مدتها نقطه مهمی برای اتصال شهرهای مختلف این کشور بود و همچنین  ‏یکی از بنادر مهم کنار دریاچه لوسرن است. امکان قایق سواری بروی دریاچه زیبای لوسرن وجود دارد و اطراف این شهر جاذبه های دیدنی مختلفی دید از جمله صخره های ‏Tellsplatte‏ قرار دارد.

‏10.‏ سن موریتز (‏St.Moritz‏): سن موریتز یکی از شهرهای سوییس است که محبوبیت بسیاری بین افراد مشهور و بخصوص ثروتمندان دنیا دارد. در این شهر ‏برخی از گرانترین هتل ها و رستوران های اروپا قرار گرفته اند. هرچند برای لذت بردن از زیبایی های این شهر دیدنی نیازی ‏نیست حتما ثروتمند باشید ، تماشای دیدنی های طبیعی و فضای سرسبز این منطقه هزینه چندانی نخواهد داشت. برای اقامت نیز ‏بسیاری از افراد سوییت ها و هتل های ارزان تری را انتخاب می کنند.

از سوئیس بیشتر بدانید:

  • بعد از سوئد، سوئیس، بالاترین سن امید به زندگی را در اروپا دارد.
  • سوئیس سابقه‌ ای طولانی بی‌طرفی در مناسبات سیاسی و نظامی دارد.
  • این کشور به ازای هر کیلومتر مربع مساحت، بیشتر از یک کیلومتر مسیر پیاده‌روی دارد.
  • زیبا ترین و مشهورترین پیست اسکی جام جهانی در کوهکشور سوئیس Lauberhorn واقع شده‌است.
  • این کشور بهترین مکان برای تجربه‌ی لذت‌بخش قایق‌سواری است.
  • این کشور یکی از بهترین زمین‌های گلف کل اروپا را در اختیار دارد.
  • بیشتر مردم سوئیس کاتولیک و پروتستان هستند.
  • فوتبال، هاکی روی یخ و تنیس از ورزش‌های مورد توجه و علاقه‌ی مردم سوئیس است و دو بازیکن مطرح تنیس راجر فدرر و مارتینا هینگیس از این کشور هستند.
  • دفتر مرکزی نستله (Nestlé) ، بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان در سوئیس قرار دارد و اولین شکلات تخته‌ای جهان در سال ۱۸۱۹ همین جا تولید شد. مردم سوئیس، علاقه زیادی به خوردن شکلات دارند.
  • کشاورزی و باغ‌داری جایگاه خاصی در این کشور دارد.

About Author

client-photo-1
admin

Comments

samino
اکتبر 7, 2017
عالی بود کاش بتونم منم برم :[
faeze mirbagheri
اکتبر 19, 2017
در خدمتتون هستم.
جعفر
مارس 3, 2018
ممنون به خاطر مطالب مفید و زیباتون من امسال یک سفر دو هفته ای داشتم ولی متاسفانه خیلی از این مکانهای زیبا رو نتونستم ببینم امیدوارم سال بعد این جاهای زیبا رو که معرفی کردین رو بتونم ببینم

دیدگاهتان را بنویسید