از نمایشگاه اینترپک 2017 (INTERPACK 2017) بیشتر بدانید
interpack 2017

نمایشگاه اینترپک (INTERPACK 2017)، معتبرترین نمایشگاه صنعت بسته‌بندی جهان است که در حوزه های بسته بندی، مواد غذایی و آشامیدنی، نان و بیسکوییت، شیرینی و شکلات، تجهیزات دارویی و آرایشی بهداشتی هر سه سال یک بار در شهر دوسلدورف آلمان برگزار می شود. این نمایشگاه فرصتی برای متخصصان است تا با آخرین دستاوردهای صنعت بسته بندی و تکنولوژی های روز دنیا آشنا شوند و ارتباطات تجاری شان را افزایش دهند.

برای ورود به صفحه نمایشگاه اینترپک 2020 Interpack کلیک کنید

در راستای آشنایی بهتر با نمایشگاه اینترپک جمعی از دست اندرکاران این نمایشگاه در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۵، به تهران آمدند تا در نشستی که برای معرفی INTERPACK 2017 برگزار شده بود، شرکت نمایند. در این نشست ریچارد کلمنز (RICHARD CLEMENS) مدیر بخش ماشین‌آلات بسته‌بندی و شیرینی و شکلات انجمن مهندسی و ماشین آلات صنعتی کشور آلمان (VDMA) نیز حاضر بود؛ شخصی که علاوه بر سمتی که در این انجمن دارد، در سال‌های گذشته برای معرفی هر چه بیشتر نمایشگاه اینترپک به کشورهای مختلف از جمله ایران سفر کرده است. در ادامه گفت‌وگوی مجله هنر بسته بندی را با ریچارد کلمنز می خوانید:

«هم برای بازدیدکنندگان و هم غرفه‌داران ایرانی برنامه داریم »

«از وفاداری شرکای ایرانی‌مان در سال‌های گذشته بسیار خوشنودیم»

-این یک حقیقت است که اکثریت کسانی که در صنعت بسته‌بندی ایران فعال هستند نمایشگاه اینترپک (INTERPACK) را می‌شناسند، اما به هر حال شما این جا هستید برای اینکه معرفی دوباره‌ای از این رویداد بزرگ داشته باشید، از هدف‌های آینده این نمایشگاه، تعداد غرفه‌داران، پیش‌بینی‌ خود را برای تعداد بازدیدکنندگان و در نهایت برنامه‌ای که برای نمایشگاه امسال دارید برایمان بگویید.

نخستین خبری که باید بدهم این است که تمام غرفه‌های این نمایشگاه رزرو شده‌اند. از لحاظ تجاری این موضوعی خوشایند برای برگزارکنندگان است، اما به هر حال دیگر کاری برای جاماندگان از دست ما ساخته نیست. پیش‌بینی‌ها حاکی از بازدید حدود ۱۷۰هزار نفر در دوره آینده است که هفتاد درصدشان از خارج از آلمان می‌آیند. بازدیدکنندگان آلمانی در اقلیت هستند، پس می‌توان گفت که زبان غالب اینترپک ۲۰۱۷ انگلیسی خواهد بود. تعداد غرفه‌داران نیز به ۲۶۷۰ عدد رسید، از ۶۰ ملیت دنیا، آن هم در فضایی حدود ۱۷۳هزار مترمربع. اینترپک یک نمایشگاه بین‌المللی در زمینه صنعت بسته‌بندی است که البته ماشین‌سازان (ماشین‌آلات در زمینه شیرینی و شکلات، دارو، آرایشی و بهداشتی و…) بیشترین غرفه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. من به بازدیدکنندگان توصیه می‌کنم برای بازدید خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند چراکه امکان دیدن همه موضوعات و شرکت‌ها در ۷ روز وجود ندارد، به همین خاطر باید همه چیز هدفمند باشد.

-تمرکز شما به ایران در چه بخشی است؟ آیا بر بازدیدکنندگان تمرکز دارید تا غرفه‌داران؟

هر دوی آنها. تمرکز ما در گذشته بیشتر بر غرفه‌‌داران بود اما در حال حاضر بر روی بازدیدکنندگان متمرکز هستیم. در سمینار دو روزه‌ای که در ایران برای معرفی اینترپک برگزار شد، ما در پی معرفی آخرین فناوری‌ها در زمینه ماشین‌آلات و فرآیند بسته‌بندی انواع شیرینی و شکلات بودیم. صنعت آلمان در ایران شناخته شده است و شرکت‌های ما در اینجا مشتریان بسیاری دارند، ما شراکت طولانی‌مدتی با ایرانیان داشته‌ایم.

-آیا در حال حاضر اطلاع دقیقی از تعداد شرکت‌های ایرانی حاضر در اینترپک دارید؟

فکر می‌کنم بین ۱۰ تا ۱۵ شرکت باشند که اغلب آنها در زمینه ماشین‌سازی فعالیت می‌کنند.

-می‌دانیم که بازدید از این نمایشگاه و دیدن آخرین فناوری‌ها مزیت‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد اما در مورد غرفه‌داران چه نظری دارید، چراکه رقابت بسیار سنگینی در این حوزه وجود دارد؟

البته که وجود دارد. یکی از موارد، آشنایی با آخرین فناوری‌هاست. اما موضوع مهم‌تر این است که بازدیدکنندگان خارجی بسیاری از آمریکای جنوبی، چین، هند و… به نمایشگاه می‌آیند. آنها می‌توانند به مشتریان چینی یا حتی روس فکر کنند و ملاقات‌های مفیدی صورت خواهد گرفت. بودن و دیدن آخرین فناوری‌ها نکته اصلی است، اما این یک حقیقت است که برخی مشتریان به دنبال فناوری‌های ساده‌تر و قابل استفاده‌تر می‌گردند.

-نقش VDMA در پشتیبانی از این نمایشگاه چیست؟

ما 50 سال است که با مرکز نمایشگاهی دوسلدورف همکاری داریم، نقش ما در حال حاضر پشتیبانی و مشاوره فنی است و البته ۲۰۰ شرکت از VDMA در این نمایشگاه حاضر هستند. نمایشگاه دوسلدورف می‌داند که چگونه نمایشگاه برگزار کند و ما می‌دانیم که چگونه نمایشگاه را ارتقا دهیم تا بتوان درخلال آن به گرایش‌ها و آینده بازار در 20 سال آینده دست یافت. ما نیازها و گرایش‌های بسیار متفاوتی را برای آینده انتظار می‌کشیم.

-سخن پایانی شما را نیز می‌شنویم.

بله. از اینکه اینجا هستیم بسیار خوشحالیم چراکه در طول ۱۰سال گذشته نیز اینجا بوده‌ایم. اما نکته مسرت‌بخش این است که درها باز شده و ما می‌توانیم با ایران تجارت خوبی داشته باشیم. از اینکه شرکای ایرانی‌مان ما را فراموش نکرده‌اند نیز بسیار مسرورم.

-پس شما هم به تغییر در شرایط اذعان دارید!

دقیقا. ما تغییرات را در ذهن و تفکر افراد می‌بینیم. افراد زیادی از ایران به خارج از کشور به ویژه آلمان سفر می‌کنند. به عنوان مثال در اینترپک گذشته در حدود ۹۰۰ ایرانی از این نمایشگاه بازدید کردند.

-بابت این گفت‌وگو از شما سپاسگزارم.

من هم از شما به خاطر علاقه مندیتان متشکرم.


در پایان گفتنی است که با توجه به اعتبار، اهمیت و کیفیت نمایشگاه اینترپک 2017، آژانس هواپیمایی پیشواز، به عنوان بزرگترین برگزار کننده تورهای نمایشگاهی، اقدام به برگزاری تور بازدید از نمایشگاه INTERPACK 2017 آلمان کرده است.

برای ورود به صفحه نمایشگاه بسته بندی آلمان Interpack 2020 کلیک کنید

About Author

client-photo-1
admin

Comments

دیدگاهتان را بنویسید